חיפוש

אקווריום ה”אלמוגים” של אודי

עיצוב וביצוע: סנפירים- חוות גידול דגי נוי

נתונים: אקווריום במידות 195/50 וגובה 70 ס”מ. גוף תאורה 180 ס”מ 70W RGB מתחלף, עם שלט חכם והדלקה/ כיבוי אוטומטים. שני פילטרים EHEIM professional 4 plus 600 בשילוב מנורת UVC 11W של חברת NEWA להשמדת אצות ומחלות במיכל. מפוח אוויר Atman Hp4000 עם 8 יציאות אוויר. שני מחממי NEWA therm 400W. מערכת החלפת מים אוטומטית. מאכיל אוטומטי JBL.

על האקווריום וסביבתו: אקווריום גדול הנמצא באולם עבודה פתוח של סוכנות במרכז הארץ. קווי האולם נקיים ולבנים- ללא תמונות או קישוטים. מרבית פינות העבודה בהן נמצאים הצופים (עובדי הסוכנות) מרוחקות למדי (5-25 מטרים) מהאקווריום. המקום עצמו סוער, תוסס, צעיר ודינאמי. טלפונים מתקבלים לאורך כל שעות העבודה בכל העמדות. האקווריום עצמו עמד מוחשך וריק כשהגענו למקום.

בחירת העיצוב: מיקום האקווריום מצוין- ממש ב”מרכז העניינים”, מחד, אך מרוחק מהצופים שלנו, מאידך. לכן, היה חשוב שהאלמנטים העיצוביים יהיו ברורים בצורתם ובולטים בצבעיהם. בעצם, התמונה הכללית של האקווריום הייתה חשובה אף יותר, מהפרטים המרכיבים אותה, בשל המרחק הרב ממרבית הצופים. כל אלה, הובילו אותנו לבנות ריף סינטטי עוצמתי, עלו משובצים באופן “טבעי”, כמות נכבדת של אלמוגים צבעוניים ומרשימים.

בעלי החיים: האופי התוסס של הסוכנות, לצד העובדה שהפרטים צריכים להראות גם למרחוק, השפיע כמובן, גם על בחירת אוכלוסיית בבעלי החיים שיגדלו במיכל.

ציקלידים מאגם מלאווי, הם דגים המתפתחים לגודל משמעותי ומציגים מגוון עצום של צבעים עזים. בנוסף, הביוטופ הטבעי שלהם, מאופיין בהצטופפות של אוכלוסייה גדולה באזורים סלעיים, בדומה לדגי הריף של מים מלוחים. בזכות מאפיינים אלה, בחרנו לשלב משפחה גדולה של ציקלידים שתאכלס את המיכל. שפע הצבעים, לצד תנועות “משחק” דינאמיות של הדגים בין האלמוגים, מובילים בדיוק למראה התוסס שביקשנו לייצר.

פריטים משלימים: שימוש בתאורה מתקדמת המשפרת את צבעי הדגים והאלמוגים, חיונית להבלטה של האלמנטים באופן המחמיא ביותר. כדי להוסיף למראה, בחרנו לאוורר את האקווריום גם במפוח עוצמתי, אשר אפשר לנו להוציא לא פחות מ-8 נקודות אוויר עוצמתיות בתוך האקווריום. מראה הבועות היוצאות בין ומאחורי האלמוגים, לצד הדגים החוצים אותם- יוצרים בדיוק את המראה המבוקש.

פרויקטים נוספים

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו