חיפוש

מרגיע אך פראי, האקווריום של חזי

עיצוב וביצוע: סנפירים- חוות גידול דגי נוי

על האקווריום: אקווריום צמחיה (1000L) High Tech. בבניה אישית: 240/60, בגובה 70 ס”מ. מצויד בשני פילטרים חיצוניים Cristal Profi 1501 JBL, על האחד מחוברת מערכת  NEWA UV 18W ועל האחרת מקרר 1/2 כ”ס של חברת Helia. האקווריום מואר ב X6 פלואורסצנטיים 54W כ”א של DENERLLE בהתפלגות הבאה: 2X plant, 2X color, 4X amazon day. תוספת שני גופי תאורה A1201 Chihiros A Series 120cm (53W כ”א). תת מצע Manado JBL, מצע עליון  Proscape JBL,  גופי חימוםX3 300W של JBL. שני מאכילים אוטומטיים JBL. מערכת CO2 ISTA כולל ברז חשמלי. בקר pH ISTA. דשנים מסדרת Flourish של Siachem. מערכת אוסמוזה 4 סננים של NOGA, מערכת מילוי והוצאת מים אוטומטיות.

המפגש הראשוני: חזי הגיע לחווה בעקבות המלצה של חבר. פגשנו כאן אדם מדהים עם אהבה אינסופית לטבע ולהט אדיר לים. בכל רגע פנוי, הוא יוצא לצלילות בים ורכיבת אופניים אתגרית בשטח. חזי בדיוק עבר לגור במושב קטן ומקסים בצפון הארץ וביקש שניצור עבורו פינה שקטה שיוכל לבהות בה ולהירגע. בשל המרחק הרב בין החווה לבין מקום מגוריו, ביקשנו לקבל יד חופשית בעיצוב ובבחירת האקווריום (מסיבות טכניות של זמן ומרחק). אכן, לאחר שיחה ראשונית בה הבנו את הצרכים, קיבלנו אישור להתקדם בחופשיות.

שיקולים עיצוביים: כבר מהשיחה הראשונה, נוצרה כימיה נהדרת. חזי כיוון אותנו לאקווריום גדול במיוחד, עם צמחיה טבעית משתוללת. הכול חייב להיות פראי ולדמות לטבע המקיף אותו. כאילו היה האקווריום ביער הסובב את הבית והיער- בתוך האקווריום עצמו. המצע המדושן, בצבע בז’, מזכיר ככל הניתן את צבעו של חול הים, אותו חזי אוהב כל כך. בתוך האקווריום, השתמשנו בסלעים שחורים משמעותיים ובשורשי עצים היוצרים יחדיו אווירה דרמטית. עם זאת, כדי לא ליצור אווירה קודרת, עידנו את המראה באמצעות מרבדי דשא נעימים, המתפרשים בחזית האקווריום בצבעים ירוקים נעימים. הצמחים שנבחרו, מגוונים ככל הניתן וכמו נשתלו ללא יד מכוון ע”י הטבע. מגוון צבעים, מרקמים וצורות יוצרים מראה פראי במיוחד. בתוך ה”סידור” הפרוע, נשמר רק עקרון הגבהים, על מנת שלא יכסו הצמחים אלה את אלה. בהמשך, בחרנו בחיפוי האקווריום והסטנד בעץ כמעט גולמי, כדי לשמור על הקו הטבעי.

בעלי החיים במיכל: כמו עם הצמחים, ביקש חזי ליצור אוכלוסייה מגוונת ככל הניתן, ובלבד שיסתדרו זה עם זה ויראו כאילו הגיעו באופן אקראי וטבעי. כך בחרנו דגים ממשפחת הטטרות (Paracheirodon), סקלרים (Pterophyllum scalare), ומשריצי החיים ( Poeciliidae). כדי לשמור על המיכל נקי, השתמשנו ב “צוותי נקיון” גדולים ויעילים: סטוריסומות (Sturisoma festivum) ואוכלי אצות סיאמים  (Crossocheilus oblongus).

כמה מילים על החוויה המשותפת עם חזי: פגשנו בחור מקסים עם לב רחב. בשל גודל הפרויקט והנסיעה הארוכה, הזמין אותנו חזי לישון אצלו. במהלך היומיים, לא הפסיק לפנק אותנו באירוח נהדר ועל כך תודתנו לו.

פרויקטים נוספים

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו