חיפוש

האקווריום של אילנית, מודיעין

עיצוב: אילנית צילקר-עמנואל

ביצוע: סנפירים- חוות גידול דגי נוי

נתונים: אקווריום צמחיה Low Tech  במידות: 120X40 ובגובה 55 ס”מ. פילטר חיצוני EHEIM PROFESSIONEL 4+ 600, שני גופי תאורה Zetlight Lancia 2 ZP4000-1200P בעוצמה של 2X48W. גוף חימום EHEIM 300W.

תיאור הפרויקט: טיפול ועיצוב אקווריום צמחיה Low Tech. האתגר המרכזי באקווריום הוא שהוא ארוך, צר יחסית ונמוך. לכן היה עלינו ליצור אשליה של גובה והנאה מהצפייה, גם מאזור הישיבה בסלון (מרחק ממוצע של 2-3 מטרים). לכן השתמשנו באלמנטים ברורים ובגדלי דגים בינוניים. השתמשנו במצע לבן לקבלת מראה נקי והבלטת הדקורציה- גם ממרחק. סלעי מקופלת זהב בסידור אנכי, יוצרים אשליה של צוקים ומסייעים לנו להסתיר את המכשור. הקווים האנכיים בסלעים, יוצרים אשליית גובה ומאזנים את הפרופורציות של האקווריום. רקע כחול לייצירת אשליה תת ימית. שילוב של שורשי ספיידר טבעיים, עליהם גדלים צמחי אפיפיט במרכז הפוקאלי, לעידון המראה הדרמטי, לנקודות מסתור לדגים והכנסת צבע, כמו גם על רמיזה על האזור הגאוגרפי ממנו מגיעים דגי הפסטיבום (אמזונס), הדומיננטים במיכל. הזוויות בהן הונחו הדקורציות, יוצרות אשליית עומק לפרזנטציה וכך “מעמיקות” את האקווריום. תאורה משתנה לקבלת מחזור יום- לילה עבור הדגים ויצירת עניין בשעות היום השונות, עבור הצופה. הדגים במיכל הם דגים עמידים במיוחד ורגועים המתאימים לאקווריום קיבוצי. אלה דגים בגודל בינוני, אשר מאפשרים התבוננות במיכל, גל ממרחק ממוצע. האוכלוסיה מונה: קשתות, פסטיבום, דגים ממשפחת הברבוסים והרזבורות.

את אילנית פגשנו אצלנו בחווה. היא הגיעה בעקבות אחיה- לקוח קבוע של בריכות נוי. החיבור היה מידי. “תוכלו לעזור לי עם האקווריום?” היא שאלה ואנחנו, שמחנו להענות בחיוב. הפעם אילנית, היא זאת שבחרה את הסלעים, הצמחים והעיצוב. כאשר הגענו לביתה, אילנית מייד לקחה פיקוד וביקשה שנטפל בו בדיוק כמו שהיא תמיד מטפלת. בשביל אילנית, אלה לא דגים השוחים באקווריום אלה ממש הילדים שלה. תארו לכם את האושר שלה, כאשר גילינו שדגי הפסטיבום שלה מתרבים באקווריום.

אילנית: “העבודה מול ד”ר גל ועובדיו מחברת סנפירים היא נעימה, מהירה ומקצועית. כל מה שהיה צריך לנקות, להחליף, להוסיף ולתחזק בוצע על הצד הטוב ביותר מבחינה מקצועית ואנושית. מעבר לכך ד”ר גל הוא אדם מקצועי ונעים המוכן תמיד לעזור בכל שאלה, הבהרה, או סתם רצון להסבר מקצועי בתחום. מעבר לכל הנאמר, הכל עם חיוך רחב ואדיב, אהבה למקצוע, מקצועיות ומחיר שווה לכל כיס. בברכה והערכה אילנית עמנואל”.

פרויקטים נוספים

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו