חיפוש

האקווריום של סבתא דבורה

עיצוב והקמה: סנפירים- חוות גידול דגי נוי

נתונים: אקווריום במידות 100/45 וגובה 67 ס”מ. שני גופי תאורה 81 ס”מ 15W RGB להבלטת צבעי הדגים, על שעונים אוטומטיים. פילטר JBL Cristal Profi 902 בשילוב מנורת UVC 9W של חברת NEWA להשמדת אצות ומחלות במיכל. משאבת אוויר NEWA NW 33 שתי יציאות.NEWA therm 400W. מאכיל אוטומטי JBL.

קצת על ‘דבורה’ והשיקולים העיצוביים: דבורה היא סבתא בכלל מובן המילה. היא גרה בדירה מטופחת, קטנה ונקייה. הילדים והנכדים שלה סובבים אותה כל העת והם, מרכז עולמה. דבורה והנכדים, הם דתיים-חרדים ולכן תשומת הלב הניתנת פעמים רבות בימינו לפלאפונים ולטלוויזיה, אינה רלוונטית במקרה זה. בשל המרכזיות הרבה של האקווריום בחייה של דבורה ובחיי המשפחה המורחבת, בחרנו למקמו ממש בכניסה לבית, באזור שיקבל את פניהם של הנכדים המגיעים לביקור. בחרנו אקווריום לבן עם חזית גבוהה, על מנת שיראה גדול מכפי מידותיו האמתיות ויתאים לצבע הלבן השולט בדירה.

הדקורציה שנבחרה, מורכבת מאלמנט מרכזי אחד, אשר כלל האלמנטים האחרים מבליטים אותו ומפנים אליו. בחרנו בעיצוב פעמון קלאסי המכוון לעץ סינטטי מרשים. האלמנט, נמצא על הגבול הדק הנוגע בפער הדורות: מחד, נוף ילדות, העץ הבודד ונוסטלגיה של הדורות הקודמים, ומאידך, תזכורת לרעננות צעירה ודינאמית, המאפיינת ילדים. החצץ שחור ועומד בקונטרסט לחיצוניות האקווריום ולובן הדירה. הצבע השחור מסוגל למקד באופן מיטבי את התאורה, להבליט את צבעי הדגים וליצור מראה מסקרן. התאורה שנבחרה עמומה מעט ומתמחה בהבלטת צבעים. שילוב הצבע הכחלחל הדומיננטי, נבחר כדי להבליט את החזרת הצבע הפלואורסצנטי המגיע מהדגים.

בעלי החיים: כדי ליצור עניין, בקרב ילדים ומבוגרים, בחרנו להשתמש בדגי האלמנה הצבעוניים (Gymnocorymbus ternetzi). אלה דגים דינמיים וזוהרים מאוד, הנוטים להתלהק. המראה הצבעוני שובה מיד את העין, גם בהתבוננות חטופה באקווריום. להקה של 40 פרטים שכאלה, יכולה לרתק משך שעות את הצופים הצעירים, כמו גם את המבוגרים.

דבורה: “הנכדים מגיעים ומיד נעמדים מול האקווריום. הם סופרים כל דג ודג ומדווחים על כל שינוי במצבם. הם לא עוזבים את האקווריום, עד שהם מוודאים שכולם בסדר. אני רוצה להודות ל”סנפירים” על עבודה נהדרת”.

פרויקטים נוספים

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו