חיפוש

תחזוקת אקווריום – עצמאית או עם חברה מקצועית?

אין בינינו היכרות אישית, אך למרות זאת אנחנו מנחשים כי אתם משקיעים בתחזוקת הבית שלכם: אתם מקפידים לנקות אותו לעתים קרובות, כאשר מטרתכם היא להבטיח סביבת מגורים מזמינה, בריאה וראויה. במידה ואתם מגדלים דגים, הרי שבתוך הבית יש לכם בית נוסף – אקווריום. כשם שאתם מתחזקים את ביתכם, כך ראוי שתתחזקו גם את ביתם של הדגים שאתם מגדלים ומטפחים במסירות.

השאלה שלרוב מתעכבים עליה, אינה אם לתחזק את האקווריום או לא, אלא איך לתחזק אותו: בשגרת תחזוקה עצמאית או תחזוקת אקווריום עם חברה מקצועית? רגע לפני שאתם מנקים את האקווריום, מחליפים מים ומנקים את הפילטרים, דעו מדוע חברה מקצועית היא הבחירה הטבעית לתחזוקת אקווריום.

תחזוקת אקווריום עם חברה מקצועית – בשבילכם ובשביל הדגים

מי יוצא נשכר מתחזוקת האקווריום ע”י חברה מקצועית? התשובה היא שאתם, אך בעיקר הדגים שלכם. תחזוקת האקווריום דורשת בידע והיכרות עם כל חלק ואביזר המרכיבים אותו. אנשים המגדלים דגים באקווריום ומתחזקים אותו עצמאית, לרוב אינם מבינים אותו לעומק. המשמעות היא שאיכות התחזוקה בהכרח בינונית. מי שנפגע מכך הם הדגים כמובן, שסביבת המחייה שלהם לא מתוחזקת כנדרש. חשוב לדעת: אקווריום שאינו מתוחזק בסטנדרט גבוה, עלול להפוך “מבית חם” – למלכודת!

תחזוקת אקווריום מקצועית חוסכת מכם את ההתעסקות, את הזמן, את ההשקעה ובעיקר את חוסר הוודאות והספק – אם תחזקתם את האקווריום כנדרש. התחזוקה כוללת את כל מה שהאקווריום והדגים צריכים: ניקוי חיצוני ופנימי של הזכוכיות, ניקוי הפילטרים, החלפת המים בצורה מבוקרת ואחראית, הוצאת הלכלוך שהצטבר בתחתית האקווריום וכיוצא בזה.

“לא אוכל להחליף את מי האקווריום לבדי?”

ישנם פערים משמעותיים בין איכות תחזוקה “חובבנית” ובין תחזוקה מקצועית, ואת זה צריך לקחת בחשבון. טכנית, תוכלו לבצע כל פעולת תחזוקה בעצמכם. עם זאת, הסבירות שתעשו טעויות (חלקן אף קריטיות), הנובעות מהיעדר ידע וניסיון, גבוהה עד מאד.  כך לדוגמא, החלפת כל מי האקווריום במים חדשים לגמרי. חידוש כל המים בפעם אחת אינו מומלץ, שכן החלפת המים צריכה להתבצע בצורה מבוקרת והדרגתית. זו דוגמא לטעות המתבצעת בתום, אך מחירה עלול להיות כבד.

“מהי תדירות התחזוקה הנדרשת?”

השאלה הזו חשובה, אך התשובה עליה אינה חד משמעית. תדירות התחזוקה המומלצת משתנה בהתאם לגודל האקווריום ומספר הדגים. בגדול, מומלץ לטפח ריטואל תחזוקה של פעם אחת בחודש לפחות. ישנן פעולות תחזוקה בסיסיות שתוכלו לבצע לבד לגמרי לבד, כמו הוצאת שאריות מזון מהאקווריום וניקוי הזכוכית החיצונית. עם זאת, עבודות תחזוקה “מעמיקות” יותר, כדוגמת החלפת המים וניקוי המסננים, ראוי לבצע עם חברה מקצועית ומיומנת.

במעמד התקנת האקווריום ורכישת הדגים, תקבלו תדרוך מלא באשר לגידולם, תדירות האכלתם והתחזוקה הנדרשת. זכרו: ישנו קשר ישיר בין איכות ותדירות תחזוקת אקווריום, ובין בריאותם של הדגים.

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו