מזל דגים: 5 יתרונות בולטים לגידול דגים

שוקלים לחיוב לרכוש אקווריום עם דגים? רגע לפני שאתם בוחרים את גודל האקווריום, סוג הדגים והיכן תמקמו אותו, אנו שמחים לחלוק אתכם 5 יתרונות לגידול דגים!

1.הדגים צריכים אתכם, לא תלויים בכם

כל בעל חיים זקוק לאהבתכם. עם זאת, לא כל בעל חיים זקוק לאהבתכם הפיסית והישירה. מיותר לציין כי הדגים חיים בתוך אקווריום, ואך רק בתוכו. המשמעות היא שלא מתקיים ביניכם כל מגע פיסי, ולמרות שזה נשמע מעט “מרוחק” – זהו יתרון. אם נשווה את גידול הדגים לגידול כלבים לדוגמא, הרי שהכלבים זקוקים למגע, לליטופים ולקרבה. המשמעות היא שלכלב ישנה תלות מלאה בבעליו. גידול דגים נחשב פשוט ונוח יותר, שכן התלות שלהם בכם, פחותה. למרות “המרחק” והמים המפרידים ביניכם, מצופה מכם לדאוג לו – למים נקיים באקווריום, לסביבת חיים נאותה ולמזון.

2.שקטים כמו דגים!

לבטח גם לכם יצא לשמוע בחייכם את המשפט: “אתה שקט כמו דג!”. ודגים, אכן שקטים. זהו יתרון נוסף שראוי להתייחס אליו, בעיקר אם אתם אנשים שאוהבים את הרמוניית השקט בביתכם. שלא כמו בעלי חיים אחרים, הדגים לא נובחים או מייללים, לא שורטים את הרהיטים או עולים על הספות וגם לא עושים את צרכיהם בבית.

3.”אז מי מוריד את הדג לטיול?”

אי אפשר לדבר על יתרונות של אקווריום ודגים, מבלי לדבר על היתרון הבא: בני הבית לא צריכים לעשות תורניות מי יוריד את הדגים לטיולים ומתי. הדגים אמנם חיים בתוך הבית שלכם, אך בנפרד מכם – בתוך האקווריום. האחריות העיקרית שלכם היא לטפח את האקווריום, שכן הוא סביבת המחייה שלהם. מעבר לכך? הם מתנהלים בעצמאות מלאה, קל וחומר שבכל נושא “היציאה לטיולים”. הטיול האידיאלי בעבורם? שחייה באקווריום!

4.דוגיסטר? כן! דג-סיטר? לא!

מרבית בעלי הכלבים, משקיעים בכל שנה מאות שקלים על דוגיסטר – בייביסיטר לכלבים. הצורך בדוגיסטר מתעורר כאשר אין אפשרות להוציא את הכלב לטיולים, להאכילו ולהעניק לו אהבה. לדוגמא: כשיוצאים למילואים, לחופשה או כשנעדרים למשך שעות מהבית. עם אקווריום של דגים, זה עובד קצת אחרת. אינכם צריכים דג-סיטר (בייביסיטר לדגים), משום שהם יכולים להסתדר לגמרי לבד! המשמעות היא שגידול הדגים אינו מגביל אתכם בשום צורה, ובעיקר – אינכם צריכים לשלם למישהו שידאג לטפל בהם.

5.יוצאים לחופשה? אל חשש – הדגים שלכם יאכלו!

גידול בעל חיים מחייב אתכם לדאוג לכל צרכיו, בעיקר לאלו הפיסיים. עם זאת, כשאתם מגדלים דגים, מילוי צרכיהם אינו מותנה בנוכחות פיסית שלכם בסביבה. במידה ואתם מתכננים לצאת לחופשה משפחתית, אתם יכולים להיות שקטים: הדגים שלכם יסתדרו! אנחנו מנחשים כי מבליחה לראשכם כעת השאלה: “אבל איך הם יאכלו?”, והנה התשובה: לפני יציאתכם לחופשה, הכניסו לאקווריום מזון שמתפרק באיטיות, המוכר גם בשמו ה”עממי” יותר – מזון חופשה. טבלית המזון מגיעה בגדלים שונים, והיא יכולה להספיק לשלושה עד עשרה ימים.

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו