מזון לדגים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

מדוע חשוב לנקות את האקווריום משאריות מזון, איך האכלת יתר בדגים עלולה לפגוע בהם ולכמה “פעימות” נהוג לחלק את כמות המזון היומית? לפני שאנו משיבים לכם על השאלות ולפני שאתם מאחלים לדגים “בתיאבון” – מספר טיפים חשובים:

  • שאריות אוכל / כמות אוכל גדולה שנכסה לאקווריום בטעות, יש להוציא מיד באמצעות רשת
  • במידה ואתם עתידים להיעדר מהבית מספר ימים, רכשו מזון חופשה
  • במידה ומסיבה מסוימת הדגים לא אוכלים, פנו לווטרינר דגים

מפנקים את הדגים באוכל? כדאי שתקראו את זה

ישנם המון מיתוסים סביב כל הנושא של מזון לדגים, תדירות האכלתם וכמות האוכל. בשונה מבעלי חיים אחרים שניתן לחנכם ולחזקם באמצעות אוכל, עם דגים זה עובד אחרת. אל תאביסו אותם באוכל ואל תראו להם אהבה באמצעות אוכל. עליכם להקפיד על כמות המזון היומית המומלצת – לא גרם יותר או פחות. מדוע האכלת יתר בדגים עלולה להיות מסוכנת? הנה התשובה:

הסבירות שהדגים יסרבו לאוכל קיימת, אך נמוכה. כלומר, כמעט כל כמות של מזון שתכניסו לאקווריום, תיאכל. ומדוע זה צריך להטריד אתכם? מסיבה פשוטה: ככל שהדגים יאכלו יותר, באופן טבעי הם יפרישו יותר. התוצאה: מי האקווריום יתלכלכו וכך סביבתם הטבעית, בה הם חיים, תהפוך פחות אידיאלית, פחות נקייה, פחות ראויה ויותר מסוכנת להם.

אל תשאירו אוכל בתוך האקווריום!

כידוע, מזון לדגים אתם מכניסים לתוך האקווריום – לסביבה מימית שהיא הבית של הדגים. קרה והכנסתם בטעות כמות מזון גדולה יותר מבדרך כלל? הקפידו להוציא את המזון מהאקווריום. המטרה היא למנוע מהאוכל לטנף את מי האקווריום, כאשר מהירות התגובה שלכם – קריטית. ההמלצה אליכם היא להישאר בסמוך לאקווריום עם האכלת הדגים. לרוב, הם אמורים לסיים לאכול בתוך חצי דקה ועד שתי דקות. במידה והם סיימו את המזון – מצוין! אתם מזהים שאריות של מזון לדגים באקווריום שלא נאכלו? הוציאו אותן מיד. השאריות מלכלות את המים, סותמות את הפילטרים וכך עלולות לפגוע בדגים.

תדירות האכלה מומלצת לדגים – מה חשוב לדעת?

ישנה חשיבות אדירה לסוג מזון לדגים ולכמות המזון היומית. עם זאת, בכל הקשור לתדירות ולמספר “פעימות האכלה” – יש לכם יחסית גמישות. באפשרותכם לקבוע כמה פעמים ביום להאכיל את הדגים: פעם אחת בבוקר, בצוהריים או בערב, או מספר פעמים לאורך שעות היום. כל עוד אתם שומרים על הכמות היומית המומלצת, אין באמת משמעות לתדירות האכלתם. נסו ללמוד את הדגים ולהבין למה הם מגיבים טוב יותר: למזון הניתן להם בפעם אחת או למספר סבבי האכלה.

בבתים בהם הילדים מגדלים את הדגים, נהוג לרוב לחלק את כמות המזון למספר פעמים, שכן האכלת הדגים היא סוג של “אטרקציה” בעבורם. כך גם בגני ילדים ובמוסדות חינוך נוספים בהם הילדים מעורבים בגידולם. ההחלטה כמובן, שלכם. בתיאבון!

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו