הדרכת אקווריום לילדים – כל מה שחשוב לדעת

כהורים, תעשו הכל בכדי להפתיע את ילדיכם ולראות חיוך ענק מרוח על פניהם. ואכן, לרוב המוטיבציה לרכוש אקווריום ודגים, היא לשמח את הילדים!  בהנחה והילדים צפויים לגדל דגים לראשונה בחייהם, ראוי שתנחו אותם ותדגישו בפניהם מספר כללים חשובים. אז מהם 3 כללי הברזל והאם ניתן לבצע טיפול תקופתי לאקווריום עם ילדים? התשובות, לפניכם:

הדרכה לילדים בנושא גידול דגים – מה היא צריכה לכלול?

הילדים נרגשים ומתלהבים מהאקווריום? כמה כייף – זו בדיוק התגובה לה ציפיתם! תפקידכם, כהורים, הוא להדריך את ילדיכם איך לטפל בדגים ובאקווריום. אל תשכחו לרגע: טיפול שאינו ראוי באקווריום או בדגים, עלול לגרום למותם. אז מהו המידע שחשוב בעיקר להעביר לילדים?

  • תדירות האכלה – האטרקציה המרכזית שמעניינת ומעסיקה את הילדים – להאכיל את הדגים. ראוי שתבטחו בילדים ותתנו להם להאכיל את הדגים, אך מומלץ שאתם תהיו אלו שמודדים את כמות המזון. האכלת יתר עלולה לגרום לכמות הפרשות גדולה שתזהם את האקווריום, וללא קשר – כמות המזון היומית של הדגים צריכה להיות מוגבלת. חדדו בפני הילדים כי אין להאכיל את הדגים בכמות שעולה זו המומלצת בכל יום (כן, גם כשאינכם רואים…).
  • לא שופכים מים לתוך האקווריום – ילדים בדרכם, אוהבים לבדוק גבולות. וכך, הם עלולים לשפוך מים או נוזלים אחרים לאקווריום, רק מתוך הסקרנות “לראות מה יקרה”. הסבירו לילדים כי האקווריום הוא הבית של הדגים, ובבית שלהם הם אוהבים אך ורק מים. תחזוקה נאותה ושמירה על כללי גידול הדגים, תחסוך מכם קריאת SOS לחברה המציעה טיפול תקופתי לאקווריום.
  • אסור לדפוק על האקווריום – האקווריום הוא הבית של הדגים, זוכרים? ולכן, צריך לכבדם ואת הבית שלהם. הנחו את ילדיכם שלא לדפוק על האקווריום, לא לזרוק עליו או לתוכו חפצים וכן הלאה. פעמים רבות, כל אלו נעשים מתוך תום. ולכן, ראוי לתאם ציפיות עם הילדים.

איך תוכלו להעצים את הילדים באמצעות גידול הדגים?

  • שקפו בפניהם כי אתם סומכים עליהם, ומפקידים בידם את האחריות להאכיל את הדגים
  • צרו יחד דו”ח טיפול יומי, שיהפוך את הילדים מחויבים ואחראים יותר (מתי הדגים אכלו, עד כמה המים נקיים, האם יש צורך להזמין טיפול תקופתי לאקווריום וכן הלאה…)
  • חזקו אותם חיובית על הפעולות שהם עושים (האכלת הדגים בזמן, ניקוי חלקו החיצוני של האקווריום)

“ניתן לבצע טיפולי תקופתי לאקווריום עצמאית, יחד עם הילדים?”

ישנן עבודות תחזוקה בסיסיות שראוי שתבצעו לבד ובתדירות גבוהה. לדוגמא: הוצאת שאריות המזון מהאקווריום, ניקוי חלקו החיצוני של האקווריום ובכל כמה ימים – ניקוי קרקעית האקווריום מהמזון שהצטבר. עם זאת, ישנן פעולות תחזוקה שבהגדרתן נחשבות מעט מורכבות יותר – אותן כדאי לבצע עם חברה מקצועית. במסגרת התחזוקה, בין היתר יוחלפו מי האקווריום (שמטבע הדברים, לא נשארים צלולים), יתבצע ניקוי יסודי בפילטרים ועוד.

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו