היתרונות שבגידול דגי אקווריום

רגע לפני שנצלול פנימה אל תוך האקווריום, נסו להיזכר במספר הפעמים שילדכם ביקשו לגדל בעל חיים, ובמספר הפעמים שהשבתם להם “אנחנו נחשוב על זה”. לכל משפחה כמובן יש את הסיבות והשיקולים שלה, אך מסתבר כי לא מעטות המשפחות שחוששות מההתחייבות הכרוכה בגידול בעל חיים. לוח הזמנים הצפוף, הטיפול האינטנסיבי בבעל החיים והעלות הכספית הכרוכה בגידולו – כל אלו גורמים לכם לחשוב פעמיים?

במידה ובכל זאת חשוב לכם לגדל בעל חיים, ובעיקר – לאפשר לילדיכם לגדול בסביבת בעלי חיים, תוכלו לרכוש דגי אקווריום. אז נכון, את הדגים לא תוכלו להרים וללטף, אך תזכו בסיפוק אדיר ובחוויית גידול נוחה!

יתרונות גידול דגי אקווריום

אתם רוצים להעניק חיים לבעל חיים, אך אינכם רוצים לשנות את שגרתכם, לוח הזמנים שלכם והרגליכם? דגי אקווריום הם הפתרון בעבורכם! ישנם יתרונות רבים לגידול דגים בהשוואה לבעלי חיים אחרים, ביניהם:

  • הדגים אינם זקוקים למגע הישיר שלכם
  • אינכם צריכים להרעיף עליהם אהבה פיסית
  • הדגים יסתדרו (ולא יחושו געגוע) גם אם תיעדרו במשך שעות מהבית
  • את הדגים לא צריך להוציא לטיולים מספר פעמים ביום

עם זאת, חשוב להדגיש: שלא ישתמע מכך שלא נדרשת מכם מסירות והתחייבות לגידול הדגים. איכות חייהם תלויה אך ורק בכם – יש להם רק אתכם! עליכם להקפיד על תחזוקת אקווריום ראויה, על האכלתם בזמן ובכמות המומלצת, להחליף את המים, לנקות את מערכות הסינון וכן הלאה.

כמה יעלה לכם לגדל דגים?

אי אפשר להתעלם מכך שלעתים, משפחות מוותרות על גידול בעל חיים בגלל שיקולים כספיים. ואכן, גידול כלב לדוגמא, מותנה בהשקעה כספית של אלפי שקלים בשנה (מזון, טיפולים מונעים, ביקורים אצל וטרינר, דוגיסיטר וכן הלאה). עם דגים זה עובד קצת אחרת, שכן עיקר ההוצאה הוא במעמד רכישת האקווריום והדגים. בהמשך, ההוצאות שלכם יושקעו בעיקר ברכישת מזון לדגים ותחזוקת האקווריום. גידול דגי אקווריום נוח יותר – גם כלכלית!

הטמעת ערכים בילדים באמצעות גידול דגים

כהורים, חשוב לכם לחנך את ילדיכם על ערכים של אחריות ועשייה למען האחר. כידוע, הדרך הטובה ביותר ללמד ולהעביר מסר היא באמצעות התנסות וחוויה. רכישת דגי אקווריום, מאפשרת לכם, ההורים, להטמיע בילדים את הערכים החשובים לכם!

לפני שאתם רוכשים את האקווריום, הסבירו לילדכם כי בריאות ואיכות חייהם של הדגים, תלויה אך ורק בהם! אם תרצו, תוכלו אפילו לעשות איתם מעין “הסכם” – כתוב או בע”פ, בו הם מתחייבים לקחת אחריות על גידול הדגים. במסגרת “תפקידם”, יהיה עליהם להאכיל את הדגים, לציין בפניכם מתי יש להוציא מהאקווריום שאריות מזון, לתזכר אתכם באשר לתחזוקת האקווריום ועוד. ומה יוצא לכם ולילדים מזה?

  • שריר “המחויבות” מפותח אצל הילדים
  • הילדים זוכים להעניק ולתת מעצמם לאחר
  • הילדים לומדים על אחריות ומשמעותה
  • הילדים זוכים מכם לחיזוקים חיוביים על טיפולם המסור בדגים
0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו