חיפוש

גידול דגי אקווריום – לא רק נוח, אלא גם כלכלי!

הגיע הזמן שמישהו ידבר על הפיל הוורוד שבחדר: גידול בעל חיים עולה הרבה כסף. כמה הרבה? בין מאות לאלפי שקלים בשנה. מובן כי ההשקעה הכספית מחזירה עצמה, ואין באמת מחיר לאהבה, לסיפוק וללב המתרחב מתחושת הנתינה לבעל החיים. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שמשפחות רבות, נאלצות לוותר על הזכות לגדל בעל חיים, רק מאחר ואינן יכולות לשאת בהוצאות הכלכליות.

אולי תופתעו לגלות, אך לצד בעלי החיים שגידולם מותנה בהשקעה כספית גבוהה, גם ישנם כאלו שההשקעה הכספית בהם – מינימלית. כך לדוגמא: דגי אקווריום. זה לא שגידולם אינו עולה כסף, אלא שההשקעה הכספית המשמעותית היא חד פעמית – רכישת האקווריום. אם יצא לכם לשאול את עצמכם כמה עולה לגדל דגים, תשמחו לדעת: גידולם זול יותר משמעותית מגידול כלבים דוגמא. על מה אתם עתידים לחסוך? הנה התשובה:

וטרינר לדגים? פעם באף פעם לא

בעלי הכלבים, מגיעים עם כלבם לווטרינר בין 3-4 פעמים בשנה. גם כשהכלב חיוני ומרגיש נפלא, הביקורים נדרשים לטובת מתן טיפולים מונעים לכלב – חיסונים. כל חיסון עולה בין 80-200 שקלים, וזאת עוד מבלי שדובר על טיפולים כנגד פרעושים וקרציות. במידה והכלב זקוק לטיפול רפואי מעמיק, העלות יכולה להגיע למאות שקלים על טיפול בודד.

עם דגים, אתם יכולים להיות שקטים: לא צפויה לכם הוצאה שכזו עם גידולם. דגים לא מגיעים סתם כך לווטרינר, כאשר הסיבה השכיחה ביותר לבדיקה וטרינרית היא כשהדגים לא אוכלים. בעוד גידול כלב עולה מאות-אלפי שקלים בשנה, גידול הדגים, הרבה פחות.

יוצאים לחופשה? צאו בראש שקט!

ההשוואה בין גידול דגי אקווריום וגידול כלבים בלתי נמנעת, שכן מדובר על שתי קצוות: גידול יקר אל מול גידול נוח מאד כלכלית. הנה דוגמא נוספת: הכלב תלותי בבעליו, שכן הבעלים הם אלו שמאכילים אותו, מורידים אותו לטיולים לטובת עשיית צרכים ומרעיפים עליו אהבה. מגדלי כלבים שרוצים לצאת לחופשה לדוגמא, חייבים לתאם מראש עם דוגיסיטר שימלא את מקומם. והעלות? יכולה להגיע עד לכ-200 שקלים ליום. הוצאות החופשה? טסות מעלה!

כשאתם מגדלים דגי אקווריום, אתם לא צריכים לשלם יותר על החופשה שלכם! בזמן שאתם יוצאים לבלות, הדגים מבלים להם באקווריום – אין כל צורך לתאם עם אדם מבוגר שיגיע לטפל בהם. ומה לגבי המזון? רוכשים מראש מזון חופשה שמתפרק בהדרגתיות, כך שהצרכים של הדגים נענים במלואם!

מלונה, צעצועים וחטיפים? אז זהו, שלא

הוצאות משמעותיות נוספות שאתם עשויים לחסוך עם גידול דגים: מיטה/מלונה, צעצועים שונים, כלי אוכל ומים, ביגוד לחורף, רצועה וקולר וחטיפים לחיזוק חיובי. דגים אינם ישנים במיטה, הם לא זקוקים לכלי אוכל ומים, הם “מטיילים” ועושים צרכים באקווריום וצעצועים? הם קצת פחות רלוונטיים להם. גידול הדגים חסכוני, ומאפשר לכם להעניק חיים גם מבלי לקרוע את הכיס.

0
העגלה שלך

הרשמו לניוזלטר שלנו